VROEGER WAS ALLES BETER!
Mijn moeder zweeg als ik ongehoorzaam was geweest. Dat deed ze zo dagen lang. Wat een rust, wat een oorverdovende stilte!
Soms kreeg ik billenkoek. Die lijkt verdomd veel op een roze koek. Nou ja, je billen bloot en velletje rood.
Tijdens het toetje hadden we de zitting van de Verenigde Gezinsleden met een veto voor mijn moeder. Zij bepaalde en ik betaalde kostgeld. Daar kon dan mooi de hypotheek van worden afbetaald.
Vroeger was alles beter. Gewoon duidelijk. Je kon naar de hemel en ik naar de hel.
Mijn publiek keek, luisterde, zuchtte, lachte. Lekker man!
Het smaakt naar meer, naar nog meer grap, grol, ernst en verdriet.